Jeesus kuvasi Vuorisaarnassa ihmisyyden tien elämäntapana,
mikä johtaa myös yksiselitteiseen tietoiseen Luoja-,
taivaskokemukseen. Tähän kokemukseen Jeesus kehotti pyrkimään
ensimmäiseksi. Avataara Amman mukaan jokaisen on mahdollista
tiedostaa kokemalla Luoja-, taivasyhteys maallisen elämän
aikana. Luoja ei aineellistu ja pakota näin ihmistä tahtoonsa.
Ei olisi vapaata tahtoa, jos Luoja pakottaisi tahtoonsa.
Maallisesti ihminen pyritään
näkemään vain kehona arvioimaan käytön perusteella, mutta
henkilökohtaisesti keskeisintä on tasapaino Luojansa kanssa. Maallinen
elämä voidaan nähdä näin Luojan lahjana ihmiselle ja mahdollisuutena
tietoiseen Luojayhteyteen.
Materialismi näkee mahdottomana,
että henkinen rinnakkaistodellisuus ja Luoja olisi olemassa.
Materialismi uskoo oman olemuksensa mukaan vain aineellisuuteen.
Jokainen kokee kuitenkin Jeesuksen ohjeistuksella yksiselitteisen
Luoja-, taivaskokemuksen, mutta kysymys ei ole jonkin uskonkappaleen
uskomisesta vaan pyrkimyksestä elämäntapaan, missä korostuu
hyväntahtoinen inhimillinen ihmisyys, mielen hallinta ja
totuudellisuus. Mielen epäpuhtaus sameutena ja kielteisyytenä estää
näkemästä henkistä todellisuutta.
Jeesus toi esiin keskeisen
sanoman, että taivasten valtakunta on sisäisesti teissä eli ihminen
onkin kaiken aikaa taivaassa Luojan rakkaudellisessa läsnäolossa
tiedostamatta asiaa. Luoja-, taivaskokemus tarkoittaa, että ihminen
tulee tästä tapahtumasta tietoiseksi. Näin ihminen on kuoleman jälkeen
helvetissäkin vain omassa ajatuskuplassaan ja samanaikaisesti
taivaassa tiedostamatta tapahtumaa. Hypnoosikokeessa ihmiselle voidaan
antaa käsitys, että on teräshäkissä. Ihminen näkee, tuntee ja maistaa
teräksen eikä pääse häkistä pois, vaikka kuinka yrittää. Mielen
tasolla omat ajatukset ovat hyvinkin todellisia.
NÄKÖKULMAN MUUTTAMINEN MUUTTAA
KOKO ELÄMÄN
Henkisessä kehitystapahtumassa
tietoisuuskeskus siirtyy takertumisesta kehoon kohti Luojayhteyttä.
Carl G. Jung tuo kirjassaan "Symbolit piilotajunnan kieli" (Otava,
2003) 80000 unen aineistolla johtopäätöksen, että ihmisessä on kaksi
persoonaa, mieltä, tämä suurempi on Luoja toimien tietoisena
ohjauskeskuksena. Pyrkimällä rehellisyyteen ja totuudellisuuteen
ihminen alkaa enemmän ja enemmän huomioida ja tiedostaa Luojayhteyttä.
Mitä enemmän ottaa Luojan huomioon elämässään niin sitä
todellisemmaksi Tämä tulee ja päin vastoin jos tapahtumaa ei kiinnitä
huomiota niin tämä jää vain piileväksi mahdollisuudeksi.
Kaikki ihmiset arvostavat ja
korostavat rehellisyyttä sekä totuudellisuutta, mutta ihmisen pitäisi
olla rehellinen myös itselleen. Usein ei tuoda esiin omia vaikuttimia.
On helppo kuvitella Jerusalemissa tapahtumaa, missä juutalainen ja
palestiinalainen huutavat toisilleen kehottaen vetoamaan totuuteen.
Maalliseen elämään liittyy
erillisyys ja Luojayhteyteen elämän ykseys. Ihmisyydessä on keskeistä
ymmärtäminen ja tiedostaminen. Ahdasmielisillä ennakkokäsityksillä
ihminen voi tukkeuttaa kuitenkin mielensä. Jossakin vaiheessa
ihmiselle kirkastuu, että elämää ohjaavat Luojan henkiset ja
aineelliset lainalaisuudet ja sattuma on näennäistä. Ihmisellä on
vapaa tahto ja mitä ihminen kohtaakin on jollakin tavalla siihen
myötävaikuttanut. Idän uskonnoissa puhutaan karmasta hyvässä ja
pahassa.
Ihmiset arvostavat suuresti älyä,
järkeilyä, johdonmukaista ajattelua, mutta on keskeistä ymmärtää, että
mieli on työkalu toteuttamaan ajatusta. Äly ja järkeily ovat minän
käyttövälineitä. Keskeistä onkin käytetäänkö ajattelua ylevään,
hyväntahtoiseen ihmisyyttä ja elämää edistämään elämän vai kielteiseen
ja pahantahtoiseen.
Ihminen voi "noitua" itsensä
omilla ajatuksillaan lähes huomaamattaan tukkeuttamalla mielensä
kielteisillä mielipiteillä, kuten julistamalla että uskoo Jumalaan
vain kun Tämä toteuttaa jonkin tietyn ennakkoehdon. Vaikka nämä
ajatukset voivat olla esittäjästä nokkelia, niin ihmisellä on
kuitenkin vapaa tahto ja näin ollen Luoja ei pakota ihmistä omaan
tahtoonsa.
AJATUS TARKASTELEE JOTAKIN
ULKOKOHTAISESTI
Ajatus kuvaa jotakin
ulkokohtaisesti tai symbolisesti. Ajatteleminen ja kokeminen
tapahtuvat eri tietoisuustilassa. Puhtaasti maallistakin kokemusta
ajatus ei tavoita. Esimerkiksi vaikka kuinka paljon tahansa kuvaisi
uimista tai sävelmää, niin tapahtuma jää epäselväksi, mutta hetkenkin
kokemus antaa asiasta ymmärryksen. Henkisestä kokemuksesta ei ole
maallisia käsitteitä. Vaikka lukisi tuhansia kirjoja
Luojakokemuksesta, niin tapahtuma jää aina epäselväksi, mutta
hetkenkin kokemus antaa syvällisen ymmärryksen.
MIELEN ALUEELLA AJATUKSET OVAT
TODELLISUUTTA
Kaikilla on mieli, mutta kukaan ei
tiedä, mikä mieli on. Jung toi käsityksen, että ihminen on saanut
mielensä Luojalta ollen näin kaiken aikaa Luojayhteydessä. Neale
Walsch kanavoi telepaattisesti kirjoissaan, että aivot on
aineellistunut osa mieltä ollen vain pieni osa siitä. Aivot ovat
tietokonemainen muistikeskus ja aivoja ärsyttämällä saadaankin esiin
vain vanhoja muistijälkiä. Jung toi myös kollektiivisen piilotajunnan
käsitteen, missä kaikki tapahtuu ja kaikki ovat yhteydessä toisiinsa.
Mielessä ajatukset ovat
voimakkaita ja todellisuutta. Mieli pyrkii toteuttamaan ajatuksia
sokeasti. Ajatus on kuin "olio" tai tietokoneohjelma, mitä tunne ja
toistuva ajattelu entisesti voimistaa. Ajatus etsii vielä
alitajunnasta ja ympäristöstä yhtymäkohtia. Näköhavaintokin muuttuu
ensin ajatukseksi, mikä vasta silloin mielessä havaitaan. Omat
ajatukset ovat kuin suodatin, mikä hyväksyy tai torjuu ajatuksia,
mielipiteitä, havaintoja riippuen sopivatko ne entisiin ajatuksiin.
Näin totena pitämä ajatus pystyy torjumaan aistihavaintojakin. Ihmisen
onkin hyvin vaikeata havaita tai kokea omien ajatuksiensa vastaista.
Näin keskeiseksi tulee mielen
puhtaus. Mitä kirkkaampi mieli niin sitä helpompi on havaita ja
tiedostaa. Ihmisyyden näkökulmalta olisi etu olisi pitää Luoja
jatkuvasti mielessään, niin silloin elämän "rikkaruohot", kuten
harmitukset, epäoikeudenmukaisuus, pahat sanat eivät saa pimentävää
jalansijaa mieleen.
KUN JOTAKIN VIRHEELLISTÄ AJATUSTA
TOISTETAAN JATKUVASTI, NIIN OSA IHMISISTÄ USKOO SEN
Jeesuksen sanoma oli keskeisesti
hengellisyyteen eli omiin henkisiin kokemuksiin pyrkivää, jopa
ensimmäiseksi tietoiseen Luoja-, taivaskokemukseen. Meidän
aikakautemme on poikkeuksellisen materialistinen, jopa kirkko voi
torjua Jeesuksen selkeän kehotuksen tässä asiassa vetoamalla kirkon
oikeaoppisuuteen.
Kolminaisuus on sekä maallisessa
elämässä että henkisessä rinnakkaistodellisuudessa, kuten Isä, Poika,
Pyhä Henki eli ajatus, sana ja toteutus. Jos vain puhutaan, niin ei
tapahdu mitään. Vuorisaarnassa on kuvattu elämäntapa tienä totuuteen
ja elämään eli Luojan elämistä todellisuutena.
Kun käsitellään uskontoa ja
henkistä rinnakkaistodellisuutta, niin se voidaan torjua
epätieteellisenä vetoamalla tieteen vaatimaan loputtomaan
toistettavuuteen. Kukaan ei kuitenkaan kyseenalaista valvontakameran
totuudellisuutta rikosoikeudellisena tapahtumana.
Vastaavasti tieteellisissä
koeolosuhteissa on saatu lukuisia kertoja henkiolentoja havaittavaksi
ja kuvattavaksi esimerkiksi IMI:ssä (Institut Metapsychique
International Pariisissa)
http://www.metapsychique.org
Internetissä on lukuisia
mielenkiintoisia tutkimuksia kuten professori Schrenck-Notzingin kirja
"Phenomena of Materialisation". Kirja internetissä:
https://publicdomainreview.org/collections/phenomena-of-materialisation-1923/
E. Mattiesenin tuhat sivuinen
kirja "Das persönliche Uberleben des Todes" I-III (vuonna 1936) saa
jokaisen sen lukeneen vakuuttuneeksi henkisestä
rinnakkaistodellisuudesta.
USKON HITUNEN
Jeesus puhui vertauksena, että
uskoa pitäisi olla hitunen eli sinapinsiemenen verran. Jos ihminen
pitää jotakin asiaa mahdottomana, niin sen vuoksi on hyvin vaikeata
aktivoitua. Jos ihminen pitää henkistä rinnakkaistodellisuutta tai
Luojan tietoista kokemista mahdottomana tai epäilee asiaa, niin tekee
samalla mieleensä vaikeasti ylitettävän ajatusesteen.
JOKAISELLA ON SISÄINEN JOHDATUS,
SYDÄMEN VIISAUS
Ihminen on vastakkaisten voimien
välissä, jokaisen tulisi kuunnella kuitenkin oman sydämen johdatusta.
Sisäisesti ihmisellä on kaipuu Luojayhteyteen eli elämänlähteeseen,
valoon, iloon, autuuteen, rakkauteen, elämän ykseyteen. Sisäisesti
ihminen aavistaa tai tietää, mikä on totta ja mitä pitäisi tehdä.
Avataara Amma korostaa
opetuksissaan, kun ihminen lähestyy Luojaa yhden askeleen niin Luoja
lähestyy sata askelta. Mutta tarvitaan tämä yksi askel. Jeesus puhui
tuhlaajapojasta, minkä Isä ottaa avosylin vastaan. Vuorisaarnassa ja
kuvauksessa tuhlaajapojassa tulee hyvin esiin, ettei kysymys ole
jonkin uskonopin uskomisesta vaan pyrkimyksestä Jeesuksen kuvaamaan
elämäntapaan.
IHMISYYDESSÄ PITÄISI ENEMMÄN JA
ENEMMÄN HUOMIOIDA KOKEMINEN
Ajattelemisen ja kokemisen ero
tulee hyvin esiin myös kehosta irtautumiskokemuksessa. Kymmenet
miljoonat ovat tämän kokeneet sen ja kaikki kuvaavat tapahtuman
samalla tavalla. Kehosta irtautuminen tapahtuu höyhenenkevyesti.
Samalla huomaa minätajuntana henkisenä olentona liikkuvan ajatuksen
voimalla. Aineellisen kehon todetaan olevan vain kuori. Tähän
kokemukseen liittyy yleisesti kuolemanpelon menettäminen, osa
ihmisistä ei haluaisi palata kehoonsa.
Aivot ovat tietokonemainen
muistikeskus ja tapahtuman pitää tallentua aivoihin ollakseen käytössä
maallisessa elämässä, vaikka se tapahtuisi henkisessä
rinnakkaistodellisuudessa. Osalla ihmisistä kehosta irtautuminen
tapahtuu tahdonalaisesti. Eräänä erikoisuutena Raamatussa (2 Kun.
6:12) kuvataan, kuinka profeetta Elia teki kehon ulkopuolella
havaintomatkoja.
JOKAISELLA ON PIILEVÄNÄ HENKISEN
NÄKEMISEN KYKY
Jokaisella on tsakrat, jotka
aktivoituvat automaattisesti ihmisyyden elämäntavalla eli pyrkimällä
rehellisyyteen ja totuudellisuuteen, elämällä hyväntahtoisesti,
arvostamalla mielen puhtautta eli toteuttamalla Vuorisaarnan
ohjeistusta. Henkissielullisesti ihmisen elämä, tajunta ja
ajattelumahdollisuuskin mahdollistuvat Luojan läsnäolosta, Tämän
huomiosta ja energiavirrasta.
Kun ihminen etsii elämän taustalla
olevaa todellisuutta, niin automaattisesti kohtaa Luojansa. Jeesus
painotti, että taivasten valtakunta on sisäisesti teissä eli ihminen
onkin kaiken aikaa taivaassa Luojan rakkaudellisessa läsnäolossa eli
ihmisen on mahdollista koska tahansa tuntea Luojansa rakkaudellinen
läsnäolo, armo ja kosketus sekä kokea Tämä iästä riippumatta. UT:ssa
on arvoituksellinen lause, että tulen yllättäen kuin varas yöllä.
Olisi suuri etu, jos tässä armonosoituksessa pystyi havaitsemaan ja
tiedostamaan Luojansa. Luojan voi tiedostaa vain rakkaudessa.
Ihmisen tulisi elää hetkessä
tietoisena eli läsnä olevana, jotta voisi havaita ja kokea. Jos on
uppoutunut ajatuksiinsa, niin tällöin sulkee elämän ja sen antamat
kohottavat mahdollisuudet pois tietoisuudestaan. Kaikki inhimillinen
kehittyy tai taantuu mikään ei pysy paikoillaan. Sielun
rakkaudellisuus tekee kuin kuvaannollisen sillan mielestä tietoiseen
Luoja-, taivaskokemukseen. Tämä on kuitenkin mahdollista vain
rakkauden ja onnellisuuden värähtelyissä. Jokaisen olisikin tärkeätä
huomioida ja arvostaa rakkaudellista ihmisyyttä, jotta sielullisuus
löytäisi sopivan kasvupohjan. Jokainen ymmärtää, jos ihminen luo
itselleen kielteisen, torjuvan ajatuspilven, niin samalla estää
inhimillisyytensä ilmenemisen.
Rakkaus ja pelko ovat toisensa
poissulkevia. Jeesus painottikin rakkaudellista Isää. Kukaan ihminen
ei pysty lähestymään pelottavaa kostonhimoista jumalhahmoa. Lisäpelkoa
aiheuttaa iankaikkisen kidutuksen ja kärsimyksen vaara, tosin
alkuperäisessä kreikkalaisessa tekstissä puhutaan ajanjaksosta.
Neale Walsch on kanavoinut
telepaattisesti Luojan ja ihmisen suhteesta sekä kommunikoinnista,
kirjoista seitsemän on käännetty suomeksi, Eräänä esimerkkinä kirjassa
"Ystävyys Jumalan kanssa" sivulla 93 on seuraava:
"Jumala ei ole kiinnostunut
hyvityksestä. Jumala on kiinnostunut siirtymisestä eteenpäin. Te
olette evoluution polulla, ette tiellä helvettiin. Päämääränä on
tiedostaminen, ei rangaistus."
Raamatussa Jumala on ilmoittanut
profeetta Jesajan välityksellä (Jes:1) olevansa kyllästynyt
teurasuhreihin, elämällä hyvyydessä ja totuudessa veriruskeat synnit
tulevat lumivalkeiksi.
KOKO ELÄMÄN VOI MUUTTAA
LUOJALÄHEISEKSI MEDITAATIOKSI
Rukous on Luojaan kohdistunut
ajatus. Rukouksessa ja uskonnollisessa meditaatiossa ollaan hetki
virittäytyneenä Luojan läsnäoloon. Tällöin voi ajatella eteensä
Jeesuksen, Kristuksen, Marian tai Devin (Jumalallisen Äidin eli
kristillisen Pyhän Hengen). On keskeistä huomata, että vaikka puhutaan
Isästä, Pojasta ja Pyhästä Hengestä, niin kysymyksessä on sama Jumala,
mikä ilmenee ajatuksena, sanana ja toteutuksena. Luoja ottaa
halutessaan muodon, minkä ihminen ymmärtää. Neale walsch suosittelee
kirjoissaan korkeimman ajatuksen pitämistä jatkuvasti mielessään.
Avataara Amma suosittelee kaiken tekemistä yhdessä Luojan tai
mestarinsa kanssa ja Hänelle. Näin koko elämän voi muuttaa enemmän ja
enemmän Luojaläheiseksi meditaatioksi.
Markku Jyväkorpi
www.rajatieto.com