Jokainen pitää omia ajatuksiaan oikeina nähden elämän
ajatuksiensa mukaisena. Ajanmittaan vain totuus jää jäljelle.
Jokaisen tulisikin pyrkiä rehellisyyteen ja totuudellisuuteen.
Materialismissa suostutaan katsomaan elämää vain
materialistiselta näkökulmalta tietynlaisella putkinäöllä ja
samalla kaikki henkiset tapahtumat pyritään torjumaan tai
näkemään erikoisina aivotapahtumina.
Ajatukseen liittyy valtava voima.
Hypnoosikokeissa tulee hyvin esiin, kuinka totena pitämä ajatus
voittaa aistihavainnotkin. Hypnotisoitu voi kokea joutuvansa
teräshäkkiin, tästä ei pääse pois vaikka kuinka yrittäisi. Vastaavasti
omat ajatukset voivat tehdä "raudanlujan" ajatuskuplan. Jos
esimerkiksi uskoo ettei henkistä todellisuutta tai Luojaa ole
olemassa, niin on hyvin vaikeata havaita tai kokea omien ajatuksiensa
vastaista.
Nuorena koululaisena näin eräänä tyynenä päivänä
yllättäen ison kuusen alaoksan alkavan heilua edestakaisin kuin
tervehdyksenä. Elämä onkin täynnä maallisia "ihmeitä", jos vain
kiinnittää niihin huomiota. Raamatusta, kirjallisuudesta sekä
lähimmäisten kertomina löytyy lukematon määrä rajatietoon liittyviä
ilmiöitä, joita ei voi materialistisesti selittää.
Eräinä esimerkkeinä: Suomessa ja erityisesti
Tampereen seudulla on saanut aikoinaan suurta huomiota Ylöjärven
kummitustapahtumat, jotka tapahtuivat 1880-luvulla. Tapahtumista
tehtiin viralliset poliisitutkimukset. Tapahtumiin liittyi useita
selittämättömiä esineiden liikkumisia. Näitä kummitustapahtumia
käsiteltiin Pirkkalan ja Ylöjärven talvikäräjillä sekä Vaasan
hovioikeudessa. Nimismiehen tutkimuksiin oli haastettu joukko
todistajia, jotka joutuivat vannomaan todistajanvalan.
Noin 30 vuotta sitten Nina Kulaginaa tutkittiin
vuosikausia perusteellisesti Neuvostoliitossa eri maiden tiedemiesten,
myös länsimaisten toimesta. Hän pystyi liikuttamaan esineitä
toistuvasti ajatusvoimalla tarkoissa kontrolloiduissa, tieteellisissä
olosuhteissa. Tapahtumat on rekisteröity myös valokuvaamalla ja
filmaamalla. On kiinnitetty huomiota, että Nina Kulaginan kädessä oli
niin voimakas biokentän säteily, että hän pystyi valottamaan
sinetöidyn filmin pelkästään viemällä kätensä lähelle koteloa.
"Vesilasikokeessa" syvähypnoosissa ihmisen tunto
siirretään veteen vesilasissa. Kolmannen ihmisen suorittama
neulanpisto veteen aiheuttaa aina kipureaktion, vaikka se
suoritettaisiin toisessa huoneessa tai vaikkapa talon ulkopuolella.
Tämä koe ei ole lääketieteellisesti selitettävissä ja selittyy vain
aivojen ja mielen erillisyydellä, eli aivot on vain osa mieltä.
Kirjassaan "Hypnoosi" (Tammi, 1968) sivulta 226 alkaen psykologi Jarl
Fahler kuvaa yksityiskohtaisesti kokeitaan "vesilasikokeessa", siihen
liittyvää tekniikkaa ja huomioon otettavia yksityiskohtia.
On keskeistä huomata, jos valvontakamera
tallentaa jonkin rikoksen, niin kaikki pitävät asiaa toteen
näytettynä. Mutta jos valvontakamera tallentaisi henkisen tapahtuman,
niin tämä ei riitäkään mihinkään näyttöön. Esimerkiksi tarkoissa
tieteellisissä koeolosuhteissa on osoitettu lukemattomia kertoja
henkimaailman läsnäolo. Mutta tämä perustuu meedion läsnäoloon.
Tieteellisessä tutkimuksessa miesmeedio on alasti, transsissa ja
täysin tietämätön, mitä ympärillä tapahtuu.
Tieteellisesti asiaa on pyrkinyt tutkimaan mm.
IMI (Institut Metapsychique International) Pariisissa jo 1920-luvulta
lähtien. Tutkimuskohteina olivat Euroopan huippumeediot, erityisesti
mainitaan Franek Kluski.
Aitoja henkisiä valokuvia on lukemattomia. On
keskeistä huomata, että yksi ainoa henkinen valokuva osoittaa
materialismin keinotekoisuuden. Jokainen joka lukee E. Mattiesenin
tuhat sivuisen kirjan meediotapahtumista "Das persönliche Uberleben
des Todes" I-III (vuonna 1936) tulee jo yksin näin vakuuttuneeksi
henkisestä rinnakkaistodellisuudesta.
Englannissa on vaikuttanut International
Survivalist Society. Yhdistys viittaa useisiin tieteellisiin
tutkimuksiin, erityisesti mainiten Nobel palkitun Charles Richetin ja
prof. Schrenck-Notzingin tutkimukset.
Professori Schrenck-Notzingin kirjassa "Phenomena
of Materialisation" on yksistään 225 ektoplasmakuvaa. Kirja on
luettavissa internetissä:
https://publicdomainreview.org/collections/phenomena-of-materialisation-1923/
Kehosta irtautumiskokemuksessa ja
kuolemanrajakokemuksessa tehdään toisinaan havaintoja, mikä ei ole
mahdollista aivotapahtumana kuten havaintoja katon yksityiskohtaisista
rakenteista. Kehosta irtautumiskokemus on melko tavallinen, kymmenet
miljoonat ovat sen kokeneet. Tapahtuma on yleensä odottamaton ja
siihen liittyy havainto liikkumisesta ajatuksen voimalla sekä toteamus
kehon olevan pelkkä minätajunnan kuori ilman omaa tajuntaa ja
ajattelua. Tähän kokemukseen liittyy yleisesti yksityiskohtien
muistaminen koko elämän ajan ja kuolemanpelon menettäminen.
Suomen TV 4:ssä oli 9.12.2003 BBC:n tuottama
ohjelma, jossa käsiteltiin perusteellisesti Pam Raynoldsin
kuolemanrajakokemusta Barrowin neurologisella klinikalla Phnexissa.
Aivoleikkauksen vuoksi potilaan lämpötila laskettiin tunniksi 10-15 C
asteeseen. Verenkierto, sydämen toiminta ja hengitys pysäytettiin.
Aivotoimintaa ei ollut. Siitä huolimatta potilas pystyi kuvailemaan
tapahtumia yksityiskohtaisesti leikkauksen ajalta. Ilmiö ei ole
lääketieteellisesti selitettävissä ja viittaa aivotoiminnan ja
tajunnan erillisyyteen. Kun "kuollut" katselee ja havainnoi, niin
silloin tämä ei voi tapahtua aivoilla.
Carl G. Jung kirjoitti ihmisessä olevasta
kahdesta eri persoonallisuudesta, jotka voidaan todentaa koska tahansa
ja missä tahansa. Jung perusti asian 80000 unen aineistoon tuomalla
esiin tapahtumia, mistä ihminen ei ole voinut olla tietoinen. Jung
kuvaa kirjassaan "Symbolit piilotajunnan kieli" (Otava, 2003), kuinka
ihmiseen kätkeytyy kaksi mieltä, tämä suurempi on Itse (Luoja,
Kristus)toimien sisäistä johdatusta säätelevänä keskuksena. Jeesus toi
esiin saman asian opettamalla, että ihminen on kaiken aikaa taivaassa,
Luojan rakkaudellisessa läsnäolossa (Taivasten Valtakunta on
sisäisesti teissä).
Neale Walsch kanavoi kirjoissaan, että syntymällä
ihmiseksi on tapahtumaketjussa, missä Luoja-, taivaskokemus pitäisi
kokea. Mitä ihminen ei tiedosta, niin sitä ei ole omassa
todellisuudessa.
Järkeily ja ajatteleminen on aina asian
ulkokohtainen puoli, kokeminen ja oivaltaminen ovat sisäistä puolta.
Luojaa ei voi löytää järkeilystä, ajatuksista, opinkappaleista.
Rakkaus on ihmisen ja Luojan yhdistävä tekijä mahdollistaen Luojan
tiedostamisen. Inhimillinen ihmisyys, rakkaus, ilo, myötätuntoisuus,
elämän ja toisten auttaminen pitäisi syventyä kaiken aikaa
inhimillisessä vuorovaikutuksessa. Koko elämä olisi hyvä nähdä Luojan
läsnäolona.
Avataara Amman mukaan Luoja on tajunta,
tietoisuus. Kaikki tapahtuu Luojan Mielessä. Jumalallisen
rakkaudellisen läsnäolon voi löytää sekä kokea vain sisäisesti, ei
pyrkimällä johonkin tai etsimällä jotakin itsensä ulkopuolelta.
Avataara Amma tuo esiin myös näkemyksen, että jos ihminen ajattelee,
keskittyy Jumaluuteen, jolla on muoto, niin ihminen kohtaa
ensimmäiseksi Jumaluuden muotona, jos keskittyy Jumaluuteen, jolla ei
ole muotoa, niin taivaskokemus on kuin sulautuminen tietoisena
rakkauden, autuuden mereen, Luojan energiakenttään.
Cristopher Einegerin kirjassa "Maailman
kauneimmat rukoukset" (WSOY, 1996) löytyy myös maailmankuulun
tiedemiehen Albert Einsteinin mietelause: "Oma uskontoni on erään
loputtoman, luonnoltaan kaikkea muuta korkeamman henkisen olennon
nöyrää palvontaa, olennon, joka antaa vihjeitä itsestään pienissä
yksittäisilmiöissä, joita pystymme havaitsemaan heikoilla ja
riittämättömillä aisteillamme."
Kun yliopistotieteiden edustajalta kysytään
mielipidettä telepatiasta, niin yleensä on vastauksena ettei se ole
mahdollista, koska aivoissa ei ole radiolähetintä. Kuka tahansa voi
tutkia kuitenkin telepatiaherkkyyttään. Joillakin on aivan
poikkeuksellisia kykyjä. Professori J. B. Rhine otti yli 70 vuotta
sitten käyttöön testikorttisarjan telepatian (ajatuksenluvun,
selvänäköisyyden) systemaattisia tutkimuksia varten. Sattuman
mahdollisuutena pidetään 20 prosenttia ja ylimenevää osuutta
todistuksena ajatuksensiirrosta. Testi helpottuu jos on ryhmä, mikä
keskittyy kohdekortin mielikuvaan.
Henkissielullisesti telepaattisessa tapahtumassa
lähtee "ajatusolio" kohdehenkilöön. Jos kohdehenkilö on riittävän
herkkä ja virittäytynyt, niin voi havaita tämän vastavaikutuksena
itsessään. Ehkä tämä on yleisintä äidin ja lapsen välillä. Neale
Walsch kanavoi kirjassaan "Keskusteluja Jumalan kanssa 3", etteivät
rakkaat ihmiset ole koskaan kaukana: "Pieninkin ajatus, joka liittyy
"tuonpuoleiseen" oleskelevaan olentoon, tuo tämän olennon tietoisuuden
saman tien luoksesi." Jatkaen, ettei yhteyden saavuttamiseen tarvita
meediota, vaan rakkaus on paras "tiedonvälittäjä".
Myös Neuvostoliitossa on tutkittu telepatiaa
systemaattisesti. Telepatian voi kieltää vain henkilö, joka ei ole
asiaan perehtynyt. Rajatietoon liittyvissä asioissa vain aniharvat
ovat aivan poikkeuksellisen kyvykkäitä. Tässä mielessä Wolf Messing on
saavuttanut suurta huomiota. Kirjassaan "Salattu tietoni" (WSOY,
1966) Wolf Messing kuvaa elämäänsä Neuvostoliitossa ajatuksenlukijana,
tutkimushenkilönä sekä esiintyjänä lukemattomissa
yleisötilaisuuksissa. Voidakseen "kuulla" vieraita ajatuksia
Messingin piti jännittää aisteja ja voimia, mutta päästyään oikeaan
tilaan, hän pystyi kertomansa mukaan lukemaan kenen tahansa ajatukset.
Kontakti kohdehenkilön käteen helpotti erottamaan vieraat ajatukset
pois. Messingin mukaan kuvien ja kuvioiden välitys telepaattisesti on
ihanteellista, sana ja ajatus ovat vaikeampia. Myönteinen ilmapiiri on
eduksi.
Ihmisyyteen liittyy vapaa tahto ja näin valinnan
mahdollisuus. Ei olisi vapaata tahtoa, jos henkinen todellisuus aina
tarvittaessa aineellistuisi ja pakottaisi ihmisen oikealle tielle.
Maalliset todisteet olisi hyvä nähdä virikkeinä lähteä henkiselle
tielle. Jos Kolumbusta vastaan avomerellä olisi tullut alkuasukkaita
kanooteilla, niin jokainen olisi tiennyt, että maata on lähellä,
vaikka merellä asiaa ei voisi todistaa.
Markku Jyväkorpi
www.rajatieto.com